Fyra enkla tipps!

 
 
 
Här skall du få fyra enkla tipps som hjälper dig att vätska upp i tid!
 
📍1: Gör ditt vattendrickande enkelt och gott!
 
För mig innebär det en kanna på köksbänken med rumstempurerat vatten med en skivad citron för smak.
 
💡Välj det som läskar dig is, citron, gurkskivor, myntablad kolsyra...
 
 
 
 
📍2: Välj ett stort favorit glas gärna på 4-5 dl, låt det följa med till soffan, sängen & bordet drick upp innan du går därifrån.
 
📍3: Ladda ner en gratis app så kan du enkelt följa mängden du dricker under en dag.
Exempel är: Dricka mer vatten & AquaUp
 
📍4: Börja dagen med ett stort glas vatten!
Själv försöker jag få i mig 1,5 l innan kl:14, om jag sedan dricker ett glas vatten till maten o en kopp te på kvällen hamnar jag på ca 2 l per dygn 
 
Enligt min app skall jag få i mig 2,3 l ink kaffe och te, soppa mm. Det ger mig en ungefärlig mängd på ca 2 l som känns bra för mig.
Men mängden som experterna förordar variera, det viktiga är att du inte har symtom på uttorkning.
 
💡Har du har haft nytta av vår 28 dagars utmaning #DrickMer? Vilken utmaning skulle det passa att följa upp med? Hur kan vi stärka våra trötta kroppar? Har du något Tipps? Skriv gärna en rad!
 
Varm kram 
 
Lisali
 
blommaiasfalt@gmail.com
 
1 Erika:

skriven

Vätska är så viktigt! Jag har en flaska 0,5 liter vid sängen, fyller den på kvällen och på morgonen är den tom. Jag vaknar ofta tidigt på morgonen och är törstig så dricker ofta upp vattnet då 😊
Sen under dagen dricker jag ca 2 liter till. När det blir en vana är det som att kroppen kräver vätskan.
Kram ❤️

Svar: Håller med dig Erika, kroppen vänjer sig fort vid vätska och törsten kommer naturligt efter ett tag.
Bra tipps med en vattenflaska vid sängen👍🏻
Kram Lisali

blommaiasfalt.blogg.se

Kommentera här: